Drie releases van mijnCaress in 2021

Nieuws

Major releases: Van ‘op tijd’ naar ‘maximale kwaliteit’

We blijven niet alleen onze software en de gebruikerservaring verbeteren, maar natuurlijk ook onze processen en communicatie.

Als PinkRoccade Care zijn we continu aan het verbeteren. Het verbeteren van de software en de gebruikerservaring, maar natuurlijk ook onze processen en communicatie. Hieronder staan we stil bij een verbetering die we doorvoeren in het releaseproces.

Terugblik

In voorgaande jaren hebben we regelmatig gezien dat, omwille van het halen van een specifieke datum, een nieuwe of gewijzigde functionaliteit net niet mee kwam in de eerste versie van een major release. Wijzigingen met een beperkte impact leverden we dan uit in de eerste patch versie (bijvoorbeeld 5.8.1). Vervelend voor ons, maar nog meer voor jullie. Sommige zorginstellingen kiezen er in zo’n situatie voor om zowel de major release als de eerste patch in gebruik te nemen, oftewel dubbel werk. Andere zorginstellingen kiezen er dan voor om uit voorzorg te wachten op de eerste of zelfs tweede patch, waardoor de beschikbare testperiode aanzienlijk kleiner wordt.

Wijzigingen met een hogere complexiteit, werden dan echter een hele major release (oftewel 3 à 4 maanden) doorgeschoven. Vooral dat laatste is natuurlijk zonde, want dat betekent dat jullie veel later de vruchten van onze inspanningen plukken.

Feedback

Mede daarom hebben we in het afgelopen jaar al voorzichtig geschoven met de major releases. We snappen natuurlijk dat het vervelend is als je opnieuw moet gaan plannen (testcapaciteit bijvoorbeeld), maar bovenstaande uitkomsten zijn natuurlijk ook niet wenselijk. Dit blijkt ook uit feedback die we van jullie hebben gekregen. Jullie vinden het bijvoorbeeld vervelend dat de eerste versie van een major release vaak niet volstaat en je in de eerste maand na de major release al geconfronteerd wordt met patches die effectief noodzakelijk zijn. Andere regelmatig gehoorde feedback is dat zaken soms beperkt getest lijken te zijn.

Feedback is altijd welkom en is voor ons waardevolle input om kritisch na te denken over hoe we werken. Zo ook deze keer.

Wat betekent dit voor mijnCaress 5.9, 5.10 en 5.11?

Dit jaar zijn er geen harde datums waarop de drie overige major releases beschikbaar komen. Deze drie major releases komen beschikbaar wanneer ze kwalitatief op orde zijn en voldoende waarde opleveren voor zowel jullie als voor ons. Op deze manier zorgen we ervoor dat een major release zo “af” mogelijk is.

Tegelijkertijd willen we het wel werkbaar houden, dus we hebben we drie “landingszones”. Met name de 5.11, die de aanpassingen voor de wet- en regelgeving 2023 bevat, moet er op tijd zijn, zodat jullie voldoende tijd hebben om deze goed te testen. De drie major releases komen dit jaar uit in de volgende periodes:

  1. Eind april
  2. Medio juli
  3. Eind oktober

Ons streven is om uiterlijk drie weken van tevoren de exacte datum te kunnen noemen, hoewel dat zelfs op dat moment afhankelijk is van wat er nog ontdekt wordt tijdens de laatste testen.

Wij hebben uiteraard vertrouwen in deze werkwijze en zijn benieuwd naar jullie ervaringen later dit jaar. We gaan daar zeker een vervolg aan geven, door bij jullie te verifiëren of de beoogde verbeteringen ook daadwerkelijk gerealiseerd zijn door deze aanpassing van werkwijze.

nieuws en blogs

Hier vind je meer nieuws items

Wie betaalt, bepaalt: mijnCaress speelt met iPVB-ondersteuning in op wensen cliënt

Binnen mijnCaress is de keuze voor het iPVB opgenomen. Dit levert de zorgaanbieders aanzienlijke voordelen op.

PinkRoccade Care ontwikkelt oplossing om veilig te testen met anonieme data

Dataveiligheid is een belangrijk thema voor PinkRoccade Care en voor haar klanten. De leverancier van mijnCaress heeft daarom samen met Datadash een oplossing ontwikkeld voor het veilig omgaan met privacygevoelige gegevens.

Trainingstool Permento voortaan ook beschikbaar als app

Permento, de digitale opleidingstool die gebruikers ‘on the job’ ondersteuning biedt bij het gebruik van mijnCaress, is voortaan ook als app beschikbaar.

Wie betaalt, bepaalt: mijnCaress speelt met iPVB-ondersteuning in op wensen cliënt

Binnen mijnCaress is de keuze voor het iPVB opgenomen. Dit levert de zorgaanbieders aanzienlijke voordelen op.

PinkRoccade Care ontwikkelt oplossing om veilig te testen met anonieme data

Dataveiligheid is een belangrijk thema voor PinkRoccade Care en voor haar klanten. De leverancier van mijnCaress heeft daarom samen met Datadash een oplossing ontwikkeld voor het veilig omgaan met privacygevoelige gegevens.

events

Upgrade je kennis op onze events

Live partner event CareConnections Connect

Wil jij op de hoogte zijn van de laatste innovaties in de zorg? Of wil je meestemmen over de ontwikkelingen van de ZorgApp? Samen met CareConnections en Tell James organiseren we een unieke dag, speciaal voor onze klanten uit de zorg! 

Live partner event CareConnections Connect

Wil jij op de hoogte zijn van de laatste innovaties in de zorg? Of wil je meestemmen over de ontwikkelingen van de ZorgApp? Samen met CareConnections en Tell James organiseren we een unieke dag, speciaal voor onze klanten uit de zorg! 

Nieuwsgierig geworden?

Wilt u meer weten over ons ECD en de mogelijkheden voor uw organisatie?

Neem contact met ons op, dan vertellen wij u graag meer!